З першого січня набув чинності новий Закон, що регламентує роботу з нерухомістю за новою схемою. Зокрема, після тривалої підготовки, нарешті початку роботу Державна реєстраційна служба. Ця реєстраційна служба взяла на себе деякі функції БТІ, а саме реєстрацію нерухомості. І все ж, механізм роботи цього нового інструменту реєстрації так і залишився незрозумілим для більшості громадян. Не дуже сподобалося громадянам та інше, менш значна зміна : введення інформаційних дощок про нерухомість і нерухоме майно. Якщо раніше для консультацій з реєстрації були окремі фахівці, то тепер їх замінили стенди з інформацією. Причому інформація на них не зовсім доречна : наприклад, розміщений в повному обсязі антикорупційний закон або порядок роботи служби. Також на інформаційних стендах можна побачити і реквізити для оплати мита реєстрації. Багато громадян досі не можуть зрозуміти основне призначення цих стендів. Основною проблемою для реєстрації є відсутність прикладів заповнення бланків, роз’яснень необхідності подачі того чи іншого бланка, а також переліку необхідної документації для надання інформації. Краще заздалегідь роздрукувати необхідну заяву реєстрації, хоча в будівлі навпроти можна теж це зробити за досить помірну ціну. Варто відзначити якийсь хаос в чергах на відміну від БТІ, в якому для кожної людини призначалося окремий час, тут час не призначається. Реєструвати нерухомість потрібно обов’язково у разі якщо необхідні документи на нерухомість (договір купівлі -продажу нерухомого майна, договір дарування, свідоцтво про право власності, свідоцтво про право на спадщину тощо ) ще не був зареєстрований в Укрдержреєстрі або ж був зареєстрований раніше в БТІ ( реєстрація до червня 2010 р.), але не внесений до даний Держреєстру. Найближчим часом буде запущений окремий сайт реєстраційної служби і впроваджена інтернет-запис до реєстратора майнових прав нерухомості. Найбільші черги на реєстрацію спостерігаються у наступних районах : Святошинський, Броварський, Обухівський, Бориспільський, Васильківський Бородянський та Вишгородський. У зв’язку з цим саме в цих районах в першу чергу планується впровадити інтернет- запис на прийом до реєстратора нерухомості. Також, зовсім скоро буде можливе створення електронної черги на місці. Прийшовши в службу, ви зможете зареєструватися прямо там і чекати коли на табло висвітиться ваш номер – як вже зроблено в багатьох державних установах. Це дозволить ліквідувати черги і запису за списками, як було раніше. Як стало відомо, кількість запитів і заяв, зареєстрованих у Державному реєстрі прав на нерухомість протягом січня-травня поточного року вже досягло 1,4 млн. З цієї кількості нотаріусами було зареєстровано близько 0,48 млн. запитів і заяв, а державними реєстраторами – близько 0,91 млн. Таким чином, нотаріуси вже виконують третину реєстраційних дій у сфері нерухомості. Динаміка розгляду запитів і заяв досить висока. Зокрема, зараз відсоток їх розгляду становить 95 %, а задоволення – 98 %. Найкращі показники роботи демонструють реєстратори Хмельницької, Сумської, Донецької та Волинської областях, де розглянуто 97 % запитів і звернень. Нову систему поки складно оцінити з усіх боків. Основною проблемою все ж є терміни видачі документів : зараз за запевненнями фахівців по будівництву в Києві та області вони складають 14 робочих днів. З 2014 р. планується скоротити термін до 5 робочих днів (крім багатоквартирних будинків або інших великих об’єктів ). Навпаки, якщо є обтяження прав на нерухомість, процес займе приблизно 10 робочих днів. Реєстрація самого обтяження (наприклад, іпотеки) займає 1 робочий день. Відповідні відмови будуть видаватися в ті ж терміни.

Залишилися питання ? Телефонуйте прямо зараз!

(044) 229-99-65 (044) 229-93-09