Оформлення прав власності на землю або земельну ділянку (Київ та Київська область)
Починаючи з 1 -го січня 2013 оформлення прав власності на землю або земельну ділянку стала відбуватися за іншою схемою. Наскільки ефективними будуть ці зміни судити поки рано: нововведення повинні ще устояться в суспільстві.
Отже, нововведення подарували нам замість однієї дві системи обліку та реєстрації прав на землю або земельну ділянку: Державний земельний кадастр та Державний реєстр речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень. Також була додана інстанція – Державний кадастровий реєстратор.
Дві нові інстанції фактично розмежували юридичну і технічну інформацію про ділянки. Реєстрація в кадастрі не має юридичної сили, а, отже, і юридичних наслідків (наприклад, у разі виникнення права власності у заявника). Тільки після оформлення прав власності на землю у Державному реєстрі прав, заявник отримує своє право володіння повною мірою.
А тепер розберемо теорію на практиці. Після реєстрації рішення про виділення земельної ділянки, а також затвердження проекту землевідведення, власнику необхідно зробити реєстрацію землі в Державному земельному кадастрі. При оформленні права власності необхідно надати наступний пакет документів:
– Відповідну заяву встановленої форми;
– Документацію із землеустрою (оригінал + копія);
– Підтвердження оплати послуг державної реєстрації.
Отримати документ про право власності на ділянку в Державному кадастрі може викликати складності, якщо земля відноситься до двох або більше кадастровим реєстраторам. Кожен з них може відмовити в оформлення прав власності на землю на підставі 24 статті Закону України «Про державний земельний кадастр». На жаль, ця ситуація поки є нерозв’язною, і врегулювати це питання можна тільки через суд.
Якщо право власності власника на землю в порядку, земельній ділянці присуджується кадастровий номер і заявнику видається витяг з Державного земельного кадастру. Однак ця процедура не має встановлених законодавством строків. Державний кадастровий реєстратор пересилає документи органу державної реєстрації прав, який згодом видає свідоцтво, яке регламентує права власності ( отримати дане свідоцтво можна в кадастровому реєстраторі ) .
Нагадай, що вже зовсім скоро будь-яку інформацію про землю і земельні ділянки України можна буде отримати в Інтернеті.
Держземагентство України вже почало роботу по створенню публічної чергової кадастрової карти країни, для цього на знімки з повітря, наносяться державні кордони, межі областей і в звичайно ж інформацію про всі земельні ділянки в межах населених пунктів.
Це стало можливим зробити використовуючи документи на права власності які вже встигли пройти перевірку і були внесені в кадастр .
Насправді, цей процес дуже заморочливі і моторошно повільний, так як єдина система координат була створена й запущена в Україні в 2007 році, а перші державні акти на землю почали отримувати вже в 2003 році, і зроблені вони були в різних системах координат.
З 2013 року планується ввести абсолютно нову систему координат, в яку будуть переведені попередні системи автоматично і відповідно дані про всі ділянки будуть перераховані.
Інша справа з місцевими системами координат – перенести ділянки землі автоматично, швидше за все не вийде. Щоб вирішити дану проблему, планується зробити нову геодезію і додати нову інформацію в єдину інформаційну базу.
На жаль, в 2013 році гроші на ці роботи не були виділені. Тому, в даний момент деякі землі можуть виявитися не так, де вони фактично розташовані. Для вирішення це проблеми є 2 шляхи – або громадяни самі зроблять геодезичну зйомку і можуть отримати право власності на свої ділянки, або їм доведеться чекати, поки це профінансує держава .
Але, незважаючи на всі проблеми, і недоліки, держава вважає, що кадастр потрібно запустити в тому вигляді, в якому він є вже зараз. Це дозволить на практичному рівні знайти поточні проблеми і отримати всім бажаючим своє право на власність вже зовсім скоро.
Ще однією проблемою є те, що у населених пунктів часто відсутні кордони і плани для подальшого розвитку. Багато межі населених пунктів були встановлені за дуже застарілим матеріалами, які вже втратили свою актуальність. Нове законодавство планує заборонити виділення нових ділянок, якщо у них немає планів розвитку населених пунктів. І в кінцевому підсумку, сільради повинні будуть проводити дану роботу.
На закінчення можна сказати, що основною проблемою при оформлення права власності на землю, яку не дозволяє даний законодавчий акт, є відсутність закріплених термінів видачі виписки з земельного кадастру. Процедура отримання витягу з реєстру зовсім залишається невизначеною в плані термінів : Закон не зобов’язує видавати виписку негайно. Таким чином, дана некоректність у Законі може привести до значної витрати часу .
Залишилися питання? Телефонуйте прямо зараз!
(044) 229-99-65
(044) 229-93-09